Komunikacja a konflikt

Kontakty międzynarodowe są niezwykle popularne w dobie globalizacji. Nowe wynalazki w dziedzinach transportu oraz komunikacji znacznie skróciły dystans między państwami, i nawet kontynentami. Teraz adresat otrzymuje list po paru dniach, natomiast nie po kilku miesiącach, kiedy to pozostawało wcześniej. Jednak można też do kogoś zadzwonić i zintegrować się bezpośrednio. Jazda na drugi kraj świata nie posiada już lat, ale wystarczy tylko parę godzin samolotem. Współcześnie odległe kraje są dla nas na wybranie ręki i dzięki mediom - prasie, telewizji, internetowi.

http://www.polkas.pl/Pl/oferta/wyposazenie-gastronomii-krajalnice/1/

Pojawiło się dużo nowych wersji współpracy. Wyjazdy zagraniczne były się silniejsze oraz dostępniejsze, oraz co za tym idzie - także wiele częstsze. Obecnie bez problemu można kupić się na kolejny kontynent, gdzie obowiązuje zupełnie nowa sztuka oraz drugie obyczaje. Wystarczy bilet na samolot dodatkowo mocna wylądować w Azji, w Afryce czy na ciekawej wyspie. Dostosowuje się także sytuacja polityczna na świecie. Po utworzeniu strefy Schengen zniesiono większość ścian w Organizacji Europejskiej a wszelki jej obywatel może swobodnie podróżować między państwami.

Intensywne kontakty wielokulturowe wymagają odpowiedniego przygotowania. Firma, która wymaga zdobyć nowe rynki zagraniczne, wiele weźmie na zatrudnieniu odpowiedniego pośrednika, który właśnie przedstawi proponowaną ofertę. Szczególnie drogie są w niniejszym przypadku tłumaczenia ustne. Polskie przedsiębiorstwo w asyście tłumacza może zdobyć targi międzynarodowe, bezpośrednio docierając do zainteresowanych. Wizyta przedstawicieli japońskiego koncernu samochodowego w polskiej fabryce przebiegnie znacznie łatwo w obecności tłumacza. Bez tłumacza nie mogłyby się odbywać także spotkania polityczne na poziomie międzynarodowym. Obecność osoby, która zna daną kulturę, pozwala uniknąć wpadek i niejasności. To nieocenione w znaczących negocjacjach, gdzie czasem drobne szczegóły mogą zdecydować na szczęściu transakcji.